24 June 2012

24. juuni - Vilnius

Täna oli plaanis üks jalutamise päev. Kuna aga hommikul oli ilus selge ilm, siis otsustasime vaadata, kas teletorn on tänasel päeval lahti. Oli küll. Merit enne sisenemist küsis, et kas sinna üles peab trepist ronima? Õnneks siiski on meie ajastul liftid olemas. Olime seal alguses ainsad külastajad. Kui saime akna äärde vaadet nautima, siis pandi platvorm pöörlema. See teeb ringi peale 50 minutiga. Vilniuse teletorni vaateplatvorm asub 165 m kõrgusel. Teletornist paistis silma, kui palju on Vilniuses rohelust. Samuti on palju nn Lasnamäed, aga ka seal oli alati majade vahel palju puid. Juba eile autoga sõites jäi mulle silma, et palju metsa on, täna sai see ka kinnitust.

Seejärel otsustasime veel ilusaid vaateid nautida. Suundusime Gediminase torni. Sinna sai üles sõita furnikulööriga. Tornis oli näha raudrüüsid, vana linnuse maketti jmt ning katuselt avanes ilus vaade Vilniuse vanalinnale.

Sealsamas lähedal on ka Kolme risti mägi. Kuni trepini läksime kõik koos, aga trepist üles läksin Meritiga kahekesi. Aare arvas, et talle aitab tänaseks ronimisest. Reielihased said täna tõesti kõvasti vatti, aga ka sealt mäe otsast avanes imeilus vaade.

Seejärel võtsime suuna vanalinnale. Sisenesime Aušra väravatest ning hakkasime mööda vanalinna tänavaid astuma. Jalutasime päris mitu tundi, paljud tähtsad vaatamisväärsused said üle vaadatud. Samuti käisime sees Vilniuse Katedraalis, Anna kirikus, Bernhardlaste kirikus. Nüüd ka mõned pildid tänaselt jalutuskäigult.